2011. február 28., hétfő

Gondolataim egy úrról...

Los Angeles és a filmvilág tegnap lázban égett.Megfertőzött vele pár millió normál földi halandót -köztük a blog több szerzőjét- is. Ezért nem is lepődnék ne, ha rajtam kívül írna még valaki a jeles eseményről, ami a Kodak Színházban lezajlott.
Idén sikerült a jelölt filmek jelentős részét már idejében megtekintenem, így persze volt szinte minden kategóriában favoritom, akinek szurkolhattam. Aztán persze James Franco, kedvenc polihisztorom, volt az esemény műsorvezetője. Szóval tényleg vártam. Még akkor is, ha tudom, hogy egy-egy ilyen díjátadó ünnepség legizgalmasabb, legszórakoztatóbb része a vörös szőnyeges bevonulás. Ez idén sem volt másképp.Sajnos. Pedig minden olyan jól indult. Tényleg mosolyogtam a teljes mértékben az MTV Movie Awards kezdésére hajazó jelöltparódián. Mert gagyi volt ugyan kicsit, de azért vicces. Sajnos a lendület csak eddig tartott. A műsorvezetők legviccesebb megmozdulásaira ezek után csak James Franco folyamatos tweetjeiből derült fény. Ő tegnap igazából a tweetelést szakította csak meg rövid időre műsorvezetői tevékenységével. Társa Anne Hathaway (nem Shakespeare felesége,hanem a színésznő) pedig szegény annyira erőlködött, hogy annak csak nyögés lett a vége. És nem tudom, ki volt felelős a ruhái kiválasztásáért,de rástempliznék a homlokára egy piros fail feliratot... További gondolataim a showról röviden: Megint túl hosszú volt, de ez nem új. Sok internetes hozzászóló panaszkodott, hogy a legjobb dalokat minek előadni, mert csak húzzák az időt vele. Szerintem a show egyik csúcspontja volt az egyik produkció. Tavaly a montázsokkal volt bajuk, idén kihagyták. Nekem hiányoztak.Az autotunes kis klip bármennyire is vicces volt a maga módján, egyáltalán nem volt méltó az Akadémia színvonalához. Kár érte. Igazából csak azt az érzetet erősítette bennem, hogy díjátadó gála szempontjából tényleg az MTV Movie Awards az egyetlen olyan, ami tényleg szórakoztató. Mert az fiatalos, bolondos, ott meg lehet ilyeneket engedni. De nem egy ilyen nívós eseményen, ahol filmtörténelem íródik.
Azt hiszem, hajnalban ennyit gondoltam ki magamban. Most jön a győztesek listája, és a hozzá fűződő gondolataim.

Kronológiai sorrendben megyek, mert megtehetem.

Art direction - Alice in Wonderland
Itt nem volt meglepetés, ezt vártam.

Cinematography - Inception/Wally Pfister
 Hát-hát...Nem tudom. Ez sokesélyes volt. Vitatkozni nem tudok vele, hogy miért nem ide adtam volna,úgyhogy helyben hagyom.

Supporting actress - Melissa Leo/The Fighter
Itt alapból két jelölést nem értek: Helena Bonham Cater szerintem akkorát nem alakított, ami miatt őt nevezni kellett volna. A másik Hailee Steinfeld. őhogy került ebbe a kategóriába???A True Gritnek akárhogy is nézem, ő főszereplője volt, nem mellékszereplő benne. Na mindegy. A győztest gyakorlatilag biztosra lehetett tudni hetek óta. Ezért nem értem, miért nem lehetett normálisan köszönőbeszédet mondani. A laza f-bomb, amit eldobott vicces volt, de a többi...És nem értem miért hagyták fent a színpadon, máskor fele ennyi idő után elkezdenek már zenélni, hogy húzzon le az illető.

Animated film(short) - The Lost Thing
Animeted feature film - Toy Story 3
Az elsőről nyilatkozni nem tudok, a második meg alap.

Adapted screenplay - The Social Network/Aaron Sorkin
Yay.

Original screenplay - The King's Speech/David Seidler
Talán ha az embereknek siekrült volna követni az Inception gondolatmenetét, és nem lettek volna hibák(Nem minden álom hatott úgy a másik álomra, mint kellett volna), akkor. De ez így jó helyre került.

Foreign language film - In a Better Worls aka Haevnen/Denmark.
Itt biztosra mondtam volna Biutifult.

Supporting actor - Christian Bale/The Fighter
John Hawkesnak szurkoltam a Winter's Bonért, de Geoffrey Rushnak is örültem volna.

Score - Trent Reznor feat. Atticus/The Social Network
Ebben a kategóriában még A.R.Rahmannak örültem volna. Esetleg még Desplat. Hiányoltam a jelölésnél viszont a Tron scoret a Daft Punktól.

Sound mixing - Inception
Sound editing -Inception
Miért nem lehet amúgy ez egy kategória, mint sound design mondjuk? Fingom nincs, hogy  a kettő közt konkrétan mi a különbség.De legyen az Inception, hisz az az egyetlen, amit mindkét kategóriában jelöltek.

Make up - The Wolfman
Hát, nem tudom, itt mire gondolnak konkrétan...De csak három jelölt volt, egyiket sem láttam. Nem tudok mit mondani.

Costume design - Alice in Wonderland
Csak rá kell nézni egy képkockára az Aliceből. Nincs mit hozzáfűznöm.

Documantary(short) - Strangers No More
Best short film - God Of Love
Gondolom jó helyre kerültek a szobrocskák.

Documentary - Inside Job
Itt mindenki várta Banksyt. Én is. Aztán nem jött. Nem merték meghúzni?Vagy tényleg jobb volt az Inside Job? Hát-hát...

Visual Effects - Inception
Fogadni mertem volna rá.

Editing - The Social Network
Nekem még a 127 óra tetszett nekem nagyon,de ez így tökéletes.

Original song- Toy Story 3
Ezt ameddig élek nem fogom megérteni. Még azt sem értem, hogy jelölhették egyáltalán. Borzalmas volt egyszerűen. Ráadásul az élő előadása...A bácsi kapott vagy 3 percet. Florence Welch, aki Dido helyett beugott, hogy eltolja A.R.Rahmannal az If I Riset csodát tett a színpadon kb. 1 percben. Zach levi és Mandy Moore csodát ugyan nem tett, de az ő daluk is kifejezetten jó volt, kapott úgy 50 másodpercet. Gwyneth meg kb 30 másodpercben tolt egy kis countryt nekünk. Az sem tetszett amúgy, de ez a Toy Story. Áh. LIES!!!

Director - Tom Hooper/ The King's Speech
NO WAY!!!!!Fincher idén csodát tett a The Social Networkkel. Adták volna Aronofskynak akkor már inkább. Vagy a Coen tesóknak, ha túl main stream volt nekik Fincher műve. De Hooper?Talán ő volt a film leggyengébb pontja. Amúgy pedig Nolant miért nem jelölték????Miért?

Actress - Natalie Portman/Black Swan
Hát-hát. Jennifer Lawrencenek nagyon örültem volna, de indie filmről volt szó, így igazából sok esélye nem volt. Michelle Williamsnek nagyon örültem volna, de nála viszont az a probléma, hogy a Blue Valentine Ryan Gosling nélkül semmi nem lett volna. Őket együtt, egy párként kellett volna díjazni. De Gosling még csak jelölést sem kapott. Így maradt Portman. Nicole Kidmant viszont minek jelölték? Ahhoz, hogy valaki hitelesen tudjon érzelmeket kifejezni, szerintem nem árt, ha működnek az arcizmai. Kidman kisasszony viszont a rengeteg botox-kezelés után csoda, hogy még be tudja csukni a szemét és a száját. De amúgy mellékesen teszem fel a kérdést: Nő csak akkor kaphat szobrocskát, ha elvetemülten szenved a vásznon? Mert nézzétek végi a jelölt karaktereket,egyik sem a vidám, napsütötte Paradicsom lakosa.

Actor - Colin Fith/The King's Speech
Ez teljesen megérdemelt, ezt nem kétlem. A jelöltekhez annyit fűznék hozzá, hogy nem hinném, hogy James Franco pályafutását végigkövetve sok ember gondolta volna, hogy őt egyszer Oscarra jelölik. Pedig erős éve volt, a Howlban is nagyot alkotott. Jesse Eisenberg. Szívem kicsi csücske. Ha őszinte leszek, neki volt már erősebb alakítása is, de ettől még imádom. Jeff Bridges tavaly kapott, Sandra Bullock is megmondta neki, hogy legyen neki elég az. Bardem is kapott már szobrocskát, nem kellett neki szaporítania azt. nem tudom, kit hagytam volna ki, Ryan Goslingnak helye lett volna ezen úriemberek között.

Motion picture of the year - The King's Speech
A rendező után ezt már tudni lehetett. De akárhogy nézem, ezt nem ide adtam volna. Lesz majd kritikám a filmről (egyszer), akkor majd kifejtem mi vele a problémám. Valamiért a Winter's Bone sokkal közelebb állt a szívemhez, a 127 Hours jobban elgondolkodtatott, a Black Swan jobban megmozgatott, a True Grit nagyobb meglepetéssel szolgált számomra. A The King's Speech pedig...talán túl angol volt? Nem tudom...


Hát, én úgy saccperkábé ezeket gondoltam megosztani veletek. Zárásként annyit mondanék, hogy a King's Speech volt ugyan az este nagy nyertese, azt mondani rá, hogy tarolt a díjátadón badarság. 12 jelöléséből 4-et sikerült beváltania, pont a fő kategóriákban. Viszont 4 szobrot vitt haza az Inception is, 3-at a The Social Network. Ők szépen megosztoztak. Az este nagy vesztese szerintem a Black Swan volt, ami zseniális film ugyan, mégis csak Natalie Portman révén részesült egy Oscar-díjban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése