2010. július 4., vasárnap

Total Eclipse Of The Heart

Bocs a címért, tudom, hogy már ezer helyen ellőtték a poént, de én még nem, szóval...:)
Elérkezett végre ennek is az ideje: Twilight 3.0!!! Ugye, ti is olyan izgatottan vártátok, mint mi, itt a tejvajtúrónál?!?:D
Szerdán összegyűlt hát a banda az Budának nagy városában, hogy együtt lehessen tanúja egy csoda születésének. Délelőtt 10es előadás, késéssel, kevés emberrel, egyeseknek VOLTra indulás előtt, ketteseknek suli helyett egy kisebb vagyon elköltésével egybekötve..."Hihetetlen, de élmény." Igen, Nothing Hillt idéztem, és? Két óra tömör gyönyör. Akarom mondani mosoly. Illetve vigyor. Helyenként hangosan felnevetéssel... Azóta én másodszor is magamévá tettem a filmet, így változott a véleményem is. Pozitív irányba!!! Igen, először nagyon sok bajom volt a filmmel...
(Nyugi, én sem veszem magam komolyan az ilyen bevezetők írásánál...Inkább be is fejezem. Így félúton.)

Story: Bella és Edward újra együtt, de Jake szerti Bellát ezért ő szenved. Meg Bella is, mert gonosz Victoria vámpírhadsereget gyárt, hogy megölje kedvenc protagonistáinkat. Ja, és jön a Volturi is, mert ők "don't give second chances". És most dönteni kell, hogyan tovább.

Crew: A szereplőket nem sorolom fel, mert ez már a 3. rész, aki látta az eddigi részeket tudja. Egy változás van: Bryce Dallas Howard lett Victoria Rachelle Lefevre helyett. (Igen, ő Ron Howard nem is olyan kicsi lánya.) A rendező David Slade (Hard Candy), a zenét pedig az Oscar-díjas Howard Shorenak köszönhetjük... A forgatókönyvért pedig Melissa Rosenbergnek lehetünk hálásak. Vagy éppen nem.

Meg kell mondanom, mikor szerdán először láttam a filmet, csalódott voltam. Szép volt, jó volt, de nem olyan érzéssel léptem ki a mozi ajtaján, mint a New Moon után. Pedig kritikus szemmel nézve ez a rész a legerősebb a három közül, minden részében fejlődés tapasztalható. Akkor mi volt a baj? Talán az, hogy az előttünk lévő sorban ülő egyén a legdrámaibb részeknél olyan orrfújást produkált aminek finghangja volt. Vagy az, hogy Méri egyik okos megnyilvánulása miatt akárhányszor Dakota Fanning színre lépett, a fejemben felcsendült a Lucy in the sky with diamonds. Esetleg az olyan feliratrészletek is közrejátszottak mint a "mélyen belédakasztotta a horgát". Nem tudom. Ez mind külső tényező, ezért nem okolhatom a filmet. Azonban sajnos akadt olyan is, amiért igen.
A forgatókönyv először is. Értem én, hogy 2 órába kell belesűríteni egy milliárd oldalas könyvet, de ha nem olvastam volna előtte, nekem tuti nehezmre esett volna követni, hogy hol járunk időben. A másik gond: tudom, hogy szarból nem lehet várat építeni, és a könyv párbeszédeit tekintve Meyer asszony borzalmas munkát végzett, de könyörgöm, ha valaki a Dexterhez írt részeket, az miért nem képest ezeket a nevetséges megnyilvánulásokat legalább annyira átszabni, hogy elviselhetőbbek legyenek???
A második gondom a zenével volt. Bizonyos mértékig fejlődés mutatkozik a második rész Harry Potter koppintás után, de még így is ritkarossz volt. Ha már Oscart nyert valaki, legyen annyi önkritikája, hogy még akkor is minőségi munkát tesz le az asztalra, ha minden valószínűség szerint csak a pénz miatt vállalta. A másik: Ha már sikerült egy ilyen awesome soundtracket összerakni, akkor a zenék jelenetekhez való keverésénél figyeljünk oda. Ez szerintem nem teljesíthetetlen kérés. Vagy tévedek?
Ezen kivül a szokásos probláma megint előkerült: CGI. Azok a nyomi farkasok most legalább akkor tűrhetőek, ha egy helyben állnak. De amint futkározás közben látjuk őket...Nem is tudom mihez hasonlítanám őket. Az első dolog, ami eszembe jutott, hogy kb olyan mozgáskoordinációval rendelkeznek, mint a kéthetes kismacskáim. Ami náluk ugyan cukinak számít, dea farkasoknál nevetséges hatást kelt. Ha már CGI, akkor itt megemlítem még a vámpírok harcát. Amint először szintén szánalmasnak találtam. Komolyan: semmi vér? Kvázi porcelánná változnak? Jó, értem én, hogy PG13 meg minden, de legyen már valami izgi. Másodszor látva már helyenként jól is nézett ki (Riley keze nem ez az eset volt), de az, hogy semmi nélkül a porcelánholttestek ripszropsz lángra kapnak...na az nagyon gyenge, akárhányszor nézem újra.
Egyéb: a színészi alakításoknál is fejlődés mutatkozik. Az tény, hogy Kristen Stewart tartja egyben ezt az egész franchiset, de azért akadtak társai is. Meglepő módon nagyon meg voltam elégedve Taylor Lautnerrel. Szokatlanul hiteles volt, főleg a műhelyes dühkitörésénél. Robert Pattinsonon is látszik, hogy próbálkozik, de én továbbra sem a színészi alakítása miatt kedvelem. Bár az ideges/ordibáló/harcoló Edwardja igencsak figyelemmreméltóra sikerült. Billy Burke végre kapott teljes jeleneteket, ezért millió köszönet. Őt jó nézni. Csakúgy mint Anna Kendricket és Dakota Fanninget. Kis szerepek, erős alakításokkal. Volt azonban itt is negatívum: Jodelle Ferland. El sem hiszem, hogy ő komolyan gondolta azt, amit művelt. Ennél még Britney is nagyobbat alakított a How I Met Your Motherben! Sőt Megan Fox is a Transformers 2-ben!Na, de erről ennyit.
Látvány: a csata/edzés/üldözés jól nézett ki. A CGIról korábban már szóltam, így maradt a képi világ, amiről nem beszéltem. Sokaknak nem tetszett, hogy Slade rengeteg közelit alkalmazott. Én nem tartozom közéjük, én imádom ahogy Slade látja a világot. És imádtam látni Kristen szeplőit is...:) Szintén sokat kritzálták, hogy milyen fakó/szürke volt a színvilág. Mondván túl komor. Én plusz pontot adok érte. Csak úgy, mint a szokatlan (és éppen ezért sokaknak szintén nem tetsző) kamerabeállításokért. Ahogy Riley menekül az első jelenetben? Mikor felülről veszi Bellát amint a kocsihoz sétál? Csodálatos!És bár én szinte minden filmnél kritizálom, hogy túl sokáig mutatják a tájat, ami hullára nem érdekel senkit, csak lassítja a filmet, itt még az is rendben volt. Szeretném David Slade szemein keresztül látni a világot! Ha már Slade: nekem tetszett a rendezése. Nyilván egy jobb forgatókönyv sokat dobott volna még rajta, de hát szarból nem lesz vaskarika...
Bizonyos mértékben a látványhoz tartoznak a kosztümök és a frizkók. Hár, parókát gyártani az első rész óta sem tanultak meg...Sajnos. Bár ez engem annyira nem szokott annyira zavarni,de mivel most Kristen fejére tettek vmi ocsmányságot, muszáj megemlítenem. A ruhák viszont most rendben voltak. Edwardot végre nem nagypapának öltöztették (az a mackóalsó, jajj:D), Bella is kapott egy kabátot amiben utcára is lehet menni, Jakenek is volt rendes nadrágja ÉS PÓLÓJA ami nincs szétszabdalva. Jasper konföderációs katona hacukában pure win, Rosalie mint Bridezilla is ütött.
Hát, így nagyából spoilermentesen ennyit tudnék mondani röviden a filmről. Nem egy remekmű, de ha ilyen mértékű marad a minőségjavulás, akkor az ötödik rész a végén még oscaresélyes lesz!:) Let's hope so!:)
Feel free to discuss!

1 megjegyzés: