2010. március 11., csütörtök

Lázadó ifjúság

Gondolom minden Michael Cera rajongótárs számára betervezett mű a 2010es esztendőre a Youth in Revolt. Érthető módon, én is nagyon vártam egy nézhető minőségű kópiát, hiszen magyarországi bemutatóról nekem nincs hírem. DVDre meg ugye sokat kell várni és amúgy is csóró vagyok etc. Na mindegy, a lényeg hogy nagyon vártam. És ez talán hiba volt...

Story: Van a mi kis Nikcy fiúnk, aki egy szerencsétlen, puhapöcsű, szűz srác, aki ellen az egész világ felesküdött. Nyomorult az egész család igazából. De egy szép napon Nick megismeri Sheenit, és hirtelen minden megváltozik.

Cast/crew: Nick szerepében Michael Cerat láthatjuk, az apját pedig Steve Buscemi alakítja. De feltűnik még többek között Zach Galifianakis, Justin Long és Ray Liotta is, hogy csak az ismerteket említsem. A rendezőt Miguel Artetát én nem ismerem (a Six Feet Underhez rendezett pölö), a forgatókönyvírót viszont annál inkább. Talán nektek is rémlik, hogy Gustin Nash alkotta meg a Charlie Bartlettet. (Ugye, legalább egy valaki látta!?!) Ott nagyon jó munkát végzett, itt véleményem szerint kevésbe. De, ez nyilván nem feltétlenül az ő hibája, hisz egy regény alapján dolgozott. Nekem pedig a történet maga nem tetszett...

Kezdem a pozitívumokkal: A zene zseniális. Komolyan mondom, nálam a film legjobb része az volt. Aztán a fényképezés helyenként nagyon szép, néhol kifejezetten eredeti megoldásokkal. Néhol kevésbé...(Jó, bocs ezért, de nekem egy-egy jelenetnél akarva-akaratlanul a New Moon ugrott be. És az a baj, hogy ezzel szerintem nem leszek egyedül, ha megnézitek...)A rendezés is rendben volt, én legalábbis semmi extrát nem találtam benne.
Negatívumok: A karakterek. Nem mondom azt, hogy kidolgozatlanok, de mindenképpen logikátlan a ténykedésük. (Kedves mágnes, neked tuti tetszeni fog, majd elemezheted őket pár év múlva egy jó kis mestermunkában.) De most tényleg: nyápic Cera hirtelen önző Cera lesz?Annak ellenére amiken keresztül ment ezt tönkreteszi a lányt akit szeret?SPOILER: A lány meg megbocsát neki???WTF!?! Melyik világban?SPOILERVÉGE Nekem igazából itt a végén szállt el a film. Az mondjuk már nem a karakter kidolgozottságának köszönhető, hogy nem tetszett Cera gyerek. Már valahogy unalmas, hogy mindig ugyanazt a nyomorék figurát alakítja. És igazából semmi pluszt nem rak hozzá. De tényleg semmit... Csak úgy van. Játsza saját magát. És elvielg ő hivatott a hátán vinni az egész mozit, hiszen két szerepben is feltűnik. (Igazából mindkettő egy és ugyanaz, de akkor is.) Engem nem fogott meg. Zárójelben jelzem, hogy a Cinematical kritikusa Cera eddigi legjobb alakításának nevezte ezt, tehát lehet tényleg bennem van a hiba.
A film amúgy tele van ilyen kis szánalmas poénokkal, amik amúgy ütnek. Tipikus tinédzser komédia, tele sexszel, vagyis az az utáni vággyal.
Nem óhajtok belemenni a részletekbe, hisz ha úgy gondoljátok, hogy megnéznétek, akkor nyilván jobb lenne, ha nem tudnátok mindent előre. így viszont én nem tudom kifejteni, hogy konkrétan mivel akadt problémám. Hisz igazából csupa jó és szép lehetne vele minden, de nekem valahogy nem volt kerek.
Kommenteljetek szépen, aztán megbeszélhetjük ti mit gondoltatok róla.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése