2010. március 3., szerda

My so called life...

Nyugi, nem a saját életemről fogok írni!!!:) Hanem erről a bárgyú kis őskövület sorozatról, amit az utóbbi héten volt szerencsém magamévá tenni.
Egy insant klasszikusról van szó, hiszen Amerikában az 94/95ös szezonban került bemutatásra. Őszinte leszek, fogalmam nincs róla, hogy itthon bemutatták-e... Ha nem, kár érte. Ha igen, akkor kár, hogy én lemaradtam róla.

Story: A történet semmi extra. Van a 15 éves Angelánk, aki éli a szerencsétlen kis lázadó tini korszakát. A legjobb barátnőjével épp külön utakon járnak, új barátokat szerzett. Mégpedig a balhés, cseppet alkoholista Rayannet, és a bisex (szerintem szimplán meleg) Rickyt. Rajtuk kivül a szánalmas szomszéd zseni Brian még mindennapos szereplője életének. Álmainak pedig Jordan Catalano... Semmi extra nem történik igazából az egész évad alatt, szokásos tinédzserkori szenvedések, klisé klisé hátán.

Cast: Angela szerepében Claire Danest láthatjuk. (Nem hinnám, hogy van olyan, aki nem tudná őt hova rakni, de ha mégis, akkor Rómeó+Júlia.) Briant Devon Gummersall alakítja. Nagyon valószínű, hogy ez a név nem mond senkinek semmit, de ha azt mondom, hogy a The L World leszbikus fiújáról Lisáról, vagy a Roswell Sean DeLucájáról van szó, akkor talán tudtok egy arcot kapcsolni a névhez. Ja, és a legjobb nevet hagytam a legvégére: Jordan Catalano=Jared 'Fucking' Leto. (Zárójelben jelzem, hogy egy részben egy fél pillanat erejéig feltűnt Kaley Cuoco, a TBBT Pennyje is.) Az alakítások szerintem tinisorozathoz képest kifejezetten jók, még a kisebb mellékszerepekben is. Enough said.

A sorozat mindössze egy évadot, egészen pontosan 19 részt ért meg. Ennek okait nem tudom hol kellene keresni, hisz ha felnéztek a MSCL imdb-s oldalára, láthatjátok, hogy 9 csillagon áll. Vagyis csak szerethették... Volt is rá okuk. Mint mondtam a sztori semmi extrát nem tartalmaz, mégis minden benne van. Kár, hogy csak most jutottam el oda, hogy megnézzem, mert így teljesen más értékelni. Hisz szinte mindent láthattunk belőle más sorozatokban. De ezek a sorozatok jóval 95 utániak...Értitek...
Anélkül, hogy lelőném a poént, mikről van szó benne, inkább megemlítenék pár sorozatot/filmet, amikre engem emlékeztetett: Speak, Dawson's Creek, Buffy, One Tree Hill és a Better Off Ted (bár ez utóbbi csak a zenei betétek miatt:)). Sőt, valamilyen szinten még a Veronica Marsot is ide sorolnám Angela karaktere miatt. Ezekből ind van valami benne, mégis teljesen más valahogy. Egyedi, nem tudok rá jobb szót. Valamilyen szinten minden sorozatjunkienak alapmű lehetne, feltéve ha 15évvel ezelőtt volt épp középiskolás. Bár az én korosztályom is tud még vele azonosulni,ha például úgy mint én nekiül, és végingézi de a pár évvel fiatalabb generáció számára már nem biztos, hogy annyira élvezhető lenne.

Zseniális szerintem. Nézzétek meg! Egy próbát mindenképp megér. Ha másért nem is, Jared Leto szemeiért tuti. Sőt egyszer-kétszer énekel is!:) (Ha már zene, megemlíteném: az is nagyon rendeben van, ügyesen operálnak vele. Sokat dob egy egy jeleneten.)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése