2010. január 16., szombat

A hercegnő és a béka

Ha azt mondom, hogy tavaly óta várom ezt a mesét, akkor az így január közepén még nem valami nagy szám. De amióta az első kósza hír felröppent, hogy a Walt Disney egy új klasszikussal rukkol elő, gyermeki énem teljesen lázba jött és semmi mást nem várt, mint a decembert, amikor megjelenik a kis békuci a néger lánykával a vásznon. Nekem nem okoztak csalódást. Azt kaptam, amit vártam: színeket, zenét, jóképű főhőst, poénokat, szerelmet, szívbemarkolást és egy zseniális gonoszt. És persze semmi 3D-t, kézzel rajzolt 2D-s gyönyörűségeket. (lehet maradi vagyok, de én erre bukok.)
A sztori nem túl bonyolult, ahogy egy vérbeli mesétől elvárható: a herceget woodoo-val békává változtatja az Árnyember, és amikor Tiana segíteni szeretne neki a visszaváltozásban, ő is békává alakul. Együtt indulnak el, hogy segítséget kapjanak az átok megtörésében Odie mamától. Az útjuk során sok mókás kis figurával találkoznak, nekem a kedvencem Ray, a szentjánosbogár. Irtó cuki, mert plátóian szerelmes az Esthajnalcsillagba. De persze ő nem tudja, hogy az nem egy másik szentjánosbogár. Hát nem édi? Az Árnyember figurája nagyon jól sikerült, szerintem az eddigi "legjobb" gonosza a Walt Disney-nek.
Különlegessége, hogy New Orleans-ban játszódik a történet, így jazzes darabokkal spékelték a történetet. Klassz.
Persze most is megvolt a nevelő célzatú mögöttes tartalom, ami miatt imádom ezeket a meséket(és vallom, hogy a mostani gyerekeknek is ilyeneken kéne szocializálódniuk, nem a degenerált, lila fejű figurákat gyártó Cartoon Networkön és társain). Hátha ezáltal vmi csöpög a fiatalság fejébe. Amúgy a film alatt mellettünk ült egy kisfiú, aki a 90 perces mese alatt 2x ment ki pisilni. Már csomót akartam kötni a kis... hajára:P

Itt a traliler: http://www.youtube.com/watch?v=4T3VT3AreZQ&feature=related

3 megjegyzés:

  1. Fogadni mertem volna, hogy ilyesféle lesz az első posztod (a jóképű főhős sem maradhatott ki, habár Walt Disney meséről van szó:D). Üdv közöttünk, Ancsika! Aztán toljad imígyen tovább csak szépen!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm:D Amúgy tényleg nagyon sármos a főhős, ha nem Tomival nézem, biztos hangosan is hörögtem volna egyet-kettőt:)

    VálaszTörlés
  3. mé?tomi mellett nem szabad röhögni? csak előttünk mersz igazán kibontakozni???? remélem tomi is olvassa a blogot:D

    VálaszTörlés