2010. január 13., szerda

The lovely bones

Komfortos mennyország. Milyen hülye cím ez már. Jó, tudom, hogy a könyv címe is ez magyarul, de...nemááár. Mindegy, igazából ez a legkisebb baj ezzel a filmmel. Sajnos. Én nagyon vártam már (nem Peter Jackson miatt ugyan), de úgy tűnik túl magasak voltak az elvárásaim.

Story: Van egy 14 éves leányzónk, akit megöl egy szomszédja valami kisvárosban. Halála után figyeli a családja, a gyilkosa és a szerelme életét a túlvilágról. Igazából arról szól a film, hogy ezek az emberek hogyan bírkóznak meg a halálával, illetve hogy neki milyen utat kell bejárnia a mennyországba menet.

Cast/Crew: A főszereplő Susie Salmon (like the fish) szerepében az Atonementben nyújtott alakításáért Oscarra jelölt, szemtelenül fiatal Saoirse Ronant (milyen hibbant neve van már?) láthatjuk. Aki szerintem itt sem okozott csalódást. Az apját Mark Wahlberg alakítja. Szeritnem semmi különöset nem alkotott, de vele nagyon nem szimpatizálok, tehát lehet csak én érzek így. (Ezt a szerepet amúgy eredetileg Ryan Goslingnak szánták. Nézzétek meg a filmet, én nem tudnám őt elképzelni...) Az anyuka megformálója Rachel Weisz. Kevés szerepe volt, igazából semmi különlegeset nem kellett hoznia. Mégis, megmondom őszintén, ez volt az a film, ami után azt tudom mondani, hogy kedvelem (Ez azért érdekes, mert sosem szerettem őt. Ennek minden bizonnyal a Múmia az oka...) A nagymama Susan Sarandon. Őt imádom. Itt is imádtam. Egy ember van, akit még meg kell említenem: Stanley Tucci. Ő -és ezzel nem lövöm igazából le a poént, mert igen hamar kiderül- a gyilkosunk. Eddig egy Golden Globe jelölést hozott neki a szerep. Teljesen érthető módon, ezt meg kell mondanom.
A rendező Peter Jackson, a gyűrűk ura... Őszinte leszek: én A Gyűrűk Uráért sem azért rajongtam mert mekkora jó egy film volt az. És ott ennél sokkalta jobb munkát végzett Mr. Jackson. Ez van.

Annyi lehetőség volt ebben a filmben. Adott volt egy nagyon jó alapötlet (nem olvastam ugyan a könyvet, de történet érdekesnek hangzott számomra), adott volt egy csapat igen tehetséges, tapasztalt színész, adott volt egy kreatívnak mondható rendező. Mégsem lett belőle az, amit vártam.
A színészek rendben voltak, a CGI munka szinte tökéletes, voltak gyönyörű felvételek, kellemes kis aláfestő zene szólt, megvolt a kicsit darkos hangulat, amit én imádok,de...nem volt az igazi. Hogy mi volt a probléma? Vagyis lehet hogy csak az én problémám, mert azért elég nagyot kaszált a film... Olyan, mintha Jackson nem tudta volna eldönteni, hogy milyen műfajú filmet is akar csinálni és belekevert mindenből egy kicsit. Ami persze nem feltétlenül baj, de szerintem itt az volt. Egy sorozatgyilkosos film teletubbie beütéssel, néhol a Psychora hajazással. Emiatt pedig szerintem nem lett egységes a film, pedig az sosem árt... Aztán amik zavartak még, azok a párbeszédek...eredetiség tekintetében nulla. Most már kezdem azt hinni, hogy ezzel a világon csak nekem van problémám, de nekem megint túl hosszúra nyúltak a tájat bemutató jelnetek. Bocsi, de minek nézzem 5 percen keresztül, hogy pattog egy labda vagy törik össze egy üveg???Még akkor is ha jól nézett ki. Uncsi!!! Így is két órás volt a film.

Na mindegy. Gondolom a leírtak alapján most mindenkinek az jön le, hogy utáltam a filmet. Pedig nem, nagyon is tetszett. Csak azt mondom, hogy sokkal nagyobb potenciál volt benne. Inkább azt sajnálom, hogy nem az lett belőle, ami lehetett volna. Tudom, akkor csináljam jobban magam, ha ennyit tudok panaszokodni. Ez a magyar mentalitás: én mindenben csak a hibát látom!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése