2010. február 18., csütörtök

Blue in green

Hogy ne érhesse szó a ház elejét, megnéztem az Avatart. Most pedig véleményezem.

Story: A csúnya gonosz emberek elmennek Pandorára, aztán elkezdenek az ott élő navikkal háborúzni. A navik viszont olyan csodálatosak, hogy pár ember inkább velük harcol, mert nekik VAN SZÍVÜK!!!!!

Cast/Crew: James Cameron a rendező. Ő nálam a Dark Angel miatt kap egy pluszt, az összes többi filmje negatív előjelű. Szerepel benne Sigourney Weaver, Giovanni Ribisi és Michelle Rodriguez. Legalábbis én csak őket ismertem.

Szóval: Cameron barátunk a Titanic után úgy döntött, hogy több mint egy évtized elteltével ismét meg kell kínoznia az emberiséget pár órán keresztül. Nyilván az emberiség kínzása alatt csak magamat értem, mert rajtam kívül mindenki odáig meg vissza volt a a filmért. Mert annyira nagyszerű és csodálatos. Mondjuk az előzetes hype alapján már lehetett sejteni, hogy nagyot fog kaszálni. Akiket megvettek a trailerrel azért nézték meg, mások a kritikák miatt, de volt olyan is aki csak azért próbálta be, hogy ne érhesse szó a ház elejét...Igen, itt megitn rólam van szó. Engem nem vettek meg kilóra. Mondom is, hogy miért.

A történet lapos. Nagyon lapos, sokszor látott. Mondom ezt úgy, hogy az a két film/mese amivel összeszokták hasonlítani -Pocahontas, Farkasokkal táncoló - nekem kimaradt az életemből. A párbeszédek szintén unalmasak. Valahogy olyan, mintha Cameron akkor is beszéltetné a karaktereit, mikor igazából nincs is mondanivalójuk. Egy olyan mondat nincs benne, ami megmaradt volna bennem. És ha már karakterek: egysíkúak és kidolgozatlanok. Gyakran logikátlan az, amit mondanak vagy tesznek. Vagyis én annak éreztem. De lehet azért, mert nem töltöttem még elég időt nagydarab, kék macskalényekkel... Ezt majd igyekszem sürgősen pótolni. Cserkészbecsszó!
Aztán: a karakterek színtelenségén esetlegesen segíthet a színészi játék. Ez nem az az eset. Komolyan mondom, még Sigourney Weaver, akit amúgy szeretek is, rossz volt. Hiteltelen. Többiekről nem is beszélek. Az ezredes (asszem az volt a rangja a főgonosz kapitánynak, aki úgy néz ki, mintha a Small Soldiersből lépett volna ki) játékára figyeljetek, ha még nem láttátok a filmet. Na, az megérne egy külön misét...
De mondok azért pozitív dolgokat is, mert volt olyan is, ami igazán tetszett. A sound az rendben volt, a filmzenéért (a Leona Lewisosat kivéve - bocsi mágnes) nálam plusz pont is jár. Aztán a cgi igazán pöpec volt. Gyönyörű szép képek, ezt aláírom. De nekem megint előjött az a rigolyám, ami nagyon sok ilyen látványos filmnél előjön: egy-egy képet túl hosszú ideig vágtak be, és ez csak dobott az unalomszinten. Mert jó, értem én, hogy szép, meg jó nézni, de nem ilyen sokáig!!! De, aláírom, hogy ezzel valószínűleg tényleg csak nekem van bajom... Az egyetlen rész, ahol szerintem (hangsúlyozom szerintem) eltolták ezt az effektes megoldást, az az volt, mikor Sigourney Weavert épp meg akarták menteni, és vitték csórén a fához. Majd figyeljetek.
Bocsi, hogy nem tudom a karakterek nevét, de nekem egyedül Jake Sully neve maradt meg...Ez most vagy sokat elárul a filmről, vagy engem minősít. Döntsétek el.

Ha én is 5 csillaggal értékelhetném a filmeket (lebontva: forgatókönyv, hangok, látvány, színészek, rendezés), akkor ez nálam **. Nem én voltam a célközönség, nem is érdekel senkit, hogy én mit gondolok a filmről, de ez nálam tényleg ennyit ért. De valamiért jelölték 9 Oscarra is nyilván...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése