2009. november 16., hétfő

.. Fighting, fucking, crying, drinking..

A kapcsolatunk egy késő esti órán kezdődött. Magányosan üldögéltem, néztem ki a fejemből. Nem tudtam mire vágyom, de akkor megláttam és beleszerettem. Kapcsolatunk végig nagyon titkos (és talán kicsit bűnös) is volt, ennek ellenére 6 évadon át tartott... Az L életem része lett.

A TV-ből ömlő sok tucat cucc mellett vágytam valamire, ami kicsit más. Nahát a The L Word c. sorozat, nem kicsit más, hanem nagyon Más. Nem egy leszbikus van benne, hanem sok. Ezzel együtt szerintem ennek a sorozatnak nem ez a legnagyobb érdeme, hogy lehet benne látni sok cicit meg ilyesmi, hanem hogy nagyon jó sztorik vannak benne. A hangsúly azon van, hogy Embereket mutatnak be, az ő életüket meg érzéseiket meg szakításaikat meg minden nyavalyát. Az csak mellékes, hogy azonos neműek között szövődnek szerelmek néha... A 6 évad alatt sok vendégszereplő volt, ezért csak azokról lesz szó, akik mindegyik részben szerepelnek.



Bette Porter


Bette Porter egy igazi dyke, egy olyan leszbi, aki nagyon határozott, tudja mit akar.



Mindene a művészet, vezetett galériát, volt a kalifoniai egyetem művészeti dékánja, értékes magángyűjteménye van. Kettyintett már szobrásszal, meg persze egy hosszúcombú diáklány is a horgára akadt. Mindezek ellenére nagyon fontos neki a család, partnere évek óta Tina, akivel közös gyerekük is van. Bette irányításmániás, mindent kontroll alatt akar tartani, mindig a tökéletességre törekszik. Hajlamos figyelmen kívül hagyni mások véleményét, és mindig mindent jobban tudni. Néha mellékvágányra mennek a dolgai, de aztán persze megtalálja az egyensúlyt. Én konkrétan el voltam ájulva attól, hogy Jennifer Beals milyen k.jól néz ki. Mint egy szobor, olyan alakja van, és a ruhák, amiket ráadtak... Mák, ha az ember csinos színésznő. Amúgy ez a karakter nem tartozott a kedvenceim közé, de tény, hogy elég jól lett felépítve.


Tina Kennard

Tina egy színtelen szagtalan dolog. Mintha nem is létezne. De persze létezik, mert hogy szerepel, Bette partnere, gyermekük anyja. Értem én, hogy a domináns Bette mellé kellett egy látványosan ellentétes szereplő, de Tina kicsit túl simulékony. Marha sokat tűr, mindent feláldoz, de eleinte semmi komoly jelentősége nincs. Aztán az idő előrehaladtával valahogyan filmpoducerré növi ki magát, rohangál mindenfelé a telefonjával, egy rövid időre újra heteró lesz, de a végén persze szembesülhetünk vele, hogy micsoda jelemmé forrta ki magát. Sóhajtozni azt nagyon tud, meg félrebiccenteni a fejét és furán húzni a száját. Kegyetlen vagyok, de ennyi vagy, Tina..


Alice Pieszecki

Azt hiszem nem lövök nagyon mellé, ha azt mondom, hogy a rajnogók egyik kedvence Alice. Ez szerintem azért lehetséges, mert Alice nagyon vicces, jó barát, jó szerető(nek tűnik) és mert laza. Saját rádióműsora van és kitalálja az OurChart nevű táblát, amin szépen feljegyzi, hogy ki kivel pöckölt már a belterjes L.A.-i leszbi társadalomban. Megtalálja és el is veszíti a szerelmet, drukkolunk neki valahogy hogy boldog legyen. Amúgy ő nem egy ilyen édesbédes kislány, ahogy kinéz pl. ezen a képen. Nem nagyon fogja vissza magát, ha bántják a barátait, jól be tud szólogatni, és minden elveszett, coming out előtti (vagy frissen színt vallott) lányt szivesen elkalauzol a párkapcsolatok útvesztőjében. Kicsit talán túlságosan is belemászik az emberek dolgaiba, de ő az, aki felemeli a szavát a melegek jogaiért meg minden ilyen humánus dolog. Szeretünk, rajzfilmhőshangú Alice!


Shane McCutcheon

Ééééés igen... Elérkeztünk a női szívek elrablójához, egész Los Angeles Shane-jéhez. Ő nagyon hanyag (mint stílusirányzat, az nem derül ki, hogy igazából mennyire az), semmi sem számít neki, csak a p.ncip.ncip.nciiiii! Najó meg a mell-fenék kombó is el tudja gyengíteni. A lényeg hogy Shane mindenkit meg tud szerezni, általában nem is ő akarja a dolgokat, hanem őt akarják, ő meg hagyja hogy akarják. Közben persze úgy néz ki, mint akinek tökmindegy, hogy van vele valaki, vagy nincs. Hosszútávú kapcsolat nem az ő műfaja. Próbálkozások azért persze voltak. Mindezt vissza lehet vezetni pl. a nehéz gyermekkorra meg minden, de tény, hogy szeret szexelni. Amikor néztem a sorozatot, elgondolkodtam rajta, hogy látens leszbi vagyok, de mivel Shane tetszett a legjobban, aki gyakorlatilag férfi, be kellett látnom, hogy nem... Ahogy Csokissal megbeszéltük, a jó szexhez azért csak szükség van egy valamire való falloszra. Amúgy ő szerepe szerint fodrász, szóval találkozik mindenféle emberekkel, partiarc is lesz meg majdnem a házasság szent kötelékébe is lelép.


Jenny Schecter

Jenny heterónak indul, de aztán elcsábítja őt egy olasz amazon és hiphop... kész a neurotikus leszbi. Ez a lány kiakasztó. Teljesen el van borulva, összevissza tönkrement a gyerekkora, abszolút elveszett lélek. Őt hibáztatom azért is, mert a 5. -6. évad nem egy boldog dolog. Nem emlékszem egy olyan momentumra sem, amikor ő igazán pozitív lett volna (de persze lehet, hogy szelektív a memóriám..). Csajozik, könyvet ír, filmet rendez, vagdossa magát, minden ami kell. Mindezek ellenére itt is be kell látnom, hogy színészileg Mia Kirshner jó munkát végzett. Jennyt nem szeretem, de amikor Mia mint Mia beszélt, annyira más volt, mint a szél, keményen kellett dolgoznia, hogy összehozza Schecter karakterét. Nice job! P.s.: pont ilyen tenyérbemászó szereplő, mint amilyennek a képen látszik.


Kit Porter

Kit Bette nővére (ki gondolta volna). Ex-alkoholista ex-newborn-énekesnő. A legtöbb női szereplővel ellentétben 100% straight. Voltak persze próbálkozásai, de (sokak bánatára) rá kellett jönnie, hogy neki bizony kell a borosta, meg a büdös zokni, meg egyéb férfiakkal járó romantikus tartozékok. Figyelemmel követhetjük a kapcsolatát a zenés Angus-szel meg a Nőimitátor Feka Csávóval. Néha kicsit visszacsúszik alkeszbe és újraéleszti zenei pályáját meg vigyáz az unokahugára, amúgy eléggé elhanyagolt szereplő. Szerintem. Pedig Pam Grier (Jackie Brown, Foxy Brown) biztos megbírkózott volna jelentősebb feladattal is.





Azért mellékszereplők között olyan marhára nem mellékes színésznők/színészek vannak, mint Jane Lynch, a brutálisan kemény (és néha kissé groteszk) válóperes ügyvédnő, Marlee Matlin, a siket szobrász, Cybill Shepherd, aki a lányával szerepel a sorozatban, valamint Alan Cumming, a meleg rendezvényszervező. Képileg, zeneileg, történetileg is egy nagyon profi dolog az L. Föggőséget okoz, legyen betárazva mindenkinek pár évad, ha egyszer belekezd! ShowTime, már megint kurvajó munkát végeztél...









6 megjegyzés:

  1. Shane! Shane! mindenképpen SHANE! a látens falloszok rabja vagyok, igen :D egyébként meg a showtime úgy csinál zseniális dolgokat (Dexter, Californication, Weeds), hogy csak na!

    VálaszTörlés
  2. Alan Cumming és Jane Lynch egyszerűen zseniális színászek/eladók. Erről jut eszembe, lehet lesz egy glee posztom... Amúgy meg éljen a Not Cafe:)

    VálaszTörlés
  3. Ja, és Shanes bejegyzés is lesz.akárhogy fikázzák, a three rivers 7részéből kettőn bőgtem.igen.én.bőgtem.

    VálaszTörlés
  4. most nehari, csokis, de mostanában min NEM bőgsz? :D

    VálaszTörlés
  5. zénleg azt írtam hogy színászek meg eladók?:D ezen pl nem bőgök, csak visítok hogy hülye vagyok:D

    VálaszTörlés
  6. Várom a Shane posztot... Izgalommal... :D

    VálaszTörlés