2009. november 28., szombat

The Killers vs. Joy Division

Nem tudom, ki látta a Control című filmet (nem a csányisanyisra gondolok, hanem az Ian Curtis biopicre), de aki nem, az gyorsan lendüljön neki. Én bevallom őszintén, első alakalommal elaludtam rajta (shame on me), de másodszor egy olyan alkalommal akadt a kezeim közé, mikor talán pont a vontatottságára volt szükségem.
De most nem a filmről akarok írni (arról talán majd egy másik alakalommal...talán holnap...), hanem egy dalról. Ami emlékeim szerint ugyan nem szerepelt a filmben, de az egyik kedven Joy Division dalom: Shadowplay. Ma gondoltam jól megosztom majd f@szbukon, hogy más is őelszálljon tőle. Rá is kerestem YouTube-on, mikor meglepő módon az elsó találat egy Killers cover volt. Mondom wtf, nem is tudtam hogy van ilyen. De ha már rátaláltam, hát muszáj volt meghallgatni:

Ez pedig az eredeti:

Lehet, hogy ezt csak én gondolom így, de a cover változat valahogy...boldogabbnak tűnik, nem?!? Még akkor is, hogyha úgy kérték fel őket rá, és a megmaradt JD tagok le voltak az eredménytől nyűgözve(mintha mondhatnának mást azután, hogy ők akarták...), szerintem valahogy nem az jön át, mint az eredetiből. Az sokkal sötétebb...betegebb...elvontabbb...visszafogottabb. Nem mondom, hogy a Killers nem végzett jó munkát, csak egyszerűen mást hozott ki a dalból.

Ráakadtam közben egy acoustic coverre is a Silversun Pickupstól, ez egy interpretálása a dalnak.




Nálam az eredeti nyert...


2 megjegyzés:

  1. Nálam is az oridzsi az első, de a Killers is bejön. Mert ha csak magát a számot nézed, zseniális, de az tuti, hogy nem fedi az eredeti Joy Division-ös dal hangulatát.

    VálaszTörlés
  2. jó,mondjuk ez egy olyan dal alapból (a szövege miatt), amit nehéz elrontani. és ha azt mondják, szarból nem lehet várat építeni, akkor én azt mondom hogy egy várból sem lehet szar gyúrmázni. vagyis nem ezen a szinten...

    VálaszTörlés