2009. november 23., hétfő

Újhold.rajongói szemmel.

Először úgy gondoltam, hogy majd írok egy olyan kritika-féleséget, ami azért legalább részben objektíven értékeli a látottakat, de rá kellett jönnöm, hogy ez esetemben szinte lehetetlen. Nagyon nehéz ugyanis felülkerekedni ezen a 'csöpp,csöpp,csöpp,nedves bugyi,hörr' életérzésen. Be kell vallanom, hogy ha egy kupac kakit vetítettek volna le nekem New Moon címmel, akkor is azt mondtam volna rá, hogy imádtam. Nekem bármit el lehet adni...még masni sem kell rá.

Akkor a filmről...
Az nyilván már lejött, hogy nekem bejött. (Ezt most milyen szépen írtam, ejjha...:D)
Azt viszont meg kell hagyni, hogy abban az esetben, ha nem olvastam volna a könyveket, nagyon sok sarkalatos pont akadt volna számomra. Ez pedig részben még az első rész hibája, hisz ebben a részben olyan jelneteket is bele kellett pluszban rakni, amiknek nem itt lett volna a helye. Mivel két órába bele kellett viszont sűríteni mindent, például a Volturi bemutatása elég hiányosra sikerült.(IMO)

Ha már Volturi, akkor...Megmondom őszintén, nekem a promós plakátok alapján nagyon nem tetszettek. A filmben viszont...ZSENIÁLIS volt. Michael Sheen és Dakota Fanning annak ellenére, hogy alig néhány percet szerepeltek, szépen hozták a karakterüket. Sheen ugye már az Underworldben is vámpírkodott, így tőle ez nem meglepő, de Dakota Fanning azzal a bájos kis angyali arcával képes volt velem elhitetni, hogy 15éves léte ellenére félnem kellene tőle. Charlie Bewley pedig igaz hogy még náluk is kevesebbet szerepelt, de ahogy a háttérben csak nézett ki a fejéből, az eszméletlen jó volt. (Nem tudom, miért pont velük kezdtem...mindegy)


Charlieról eszembe jutott a Billy Burke féle Charlie a.k.a. Bella apja. Sok kritika negatívan értékelte Bella és Charlie közös jeleneteit, mondván sokkal kidolgozottabb volt az első részben. Én ezzel nem értek egyet: az első rész telisteli semmitmondó jelenetekkel (étterem,konyha), itt viszont nekem jobban átjött, hogy milyen is a két szereplőnk kapcsolata. Ami Charlieval kapcsolatban egyedül zavart, az talán az volt, hogy nagyon próbáltak rájátszani a Harry Clearwaterhez fűződő barátságára. Jó, nyilván be kell mutatni, mert az ő halála még jelentőséggel bíra későbbiekben, de mivel az első részben csak a panírját említették meg, feltűnő volt, hogy most mindenhol ő volt ott, nem Billy Black. Akiről viszont én a könyv után azt hittem nagyobb szerepe lesz, nem csak egy ajtónyitásnyi...

Wolfpack. Hát oszkárt tuti nem kapnak majd az alakításukért, szexikék voltak és igazából ez volt a dolguk. Sokan izéltek, hogy igazából minden különösebb ok nélkül vetkőznek, csak látványcélt szolgálnak, de szerintem a 42fokos testhőmérsékletük, és az, hogy nincs pár millájuk arra, hogy naponta 5 gatyát és pólót vegyenek, megfelel magyarázatként. A farkassá változásuk elég jól megoldott volt, sőt, kifejezetten jól. Egy-két résztől eltekintve, de nem akarok szőrszálhasogatni.
Cullenék. Sajnos keveset szerepeltek, de őszintén szólva nekem annyira nem is hiányoztak...Rosalie nélkül nagyon jól megvoltam, és bár Emmettke testét még elnéztem volna, de azt meg kell hagyni, hogy (no offense Ancsika) amikor Kellan Lutz megszólalt, ott Emmett elvesztette számomra a varázsát...Jasper cuki volt, jól hozta a kis szenvedős-mosolygós fejét a gagyis paróka ellenére.:) Apropó paróka: Carlisle Volturis énjén a paróka, na az durva volt:D Esme...hát ő semmi extra, nem is ejtenék róla szót. Maradt Alice, aki szerintem rendben volt. Pattogott Ashley Greenenél a WU2 a szülinapos résznél, de csak mértékkel, így nem röhögtem hangosan fel. Szenvedni/félni annyira nem tud, de a szórakozott Alicet jól hozta.

Human. Semmi extrát nem láttunk tőlük. Anna Kendrick el fogja nálam érni, hogy a könyv ellenére szeressem Jessicát. Ügyes kislány, jól hozza a buta libát. (Hozzáteszem: az interjúi alapján nem az, így nincs 'magam adom' felállásról szó, erre pár hét múlva az Up in the airrel is rácáfol majd.)Mike...nem tudom...creepy valahogy nekem. Michael Welch úgy néz ki mintha leglább 30 éves lenne. És ez gáz szerintem. Nem tudok így vele mit kezdeni.


Victoria. Bár alig szerepel a filmben - és sajnos az Eclipseben már nem is fog - Rachelle Lefevre elérte, hogy az ő nevéhez fűződjön az egyik legjobb jelenet. Egyzserűen zseniális, amikor az erdőben üldözik őt a farkasok! A vizuális rész ötttös, megmutatták, hogy ha egy vámpír fut, az nem úgy néz ki, mint kinézett a Twilightban (mert az szánalmas volt!). Illetve mikor felülről mutatták a madárral meg mindennel, hát az valami gyönyörű kép volt. (Kicsit David Slades:)) Az audio részhez csak annyit mondanék: Thom Yorke - Hearing damage. WIN. Rachelle pedig gyönyörű. A vörös hajával együtt.
Mivel azt hiszem most végigvettem minden fontosabb szereplőt, így jöhet a Triumvirátus.
Jacob Black. Hát, Taylor Lautner rengetegett dolgozott (értsd gyúrt) ezért a szerepért. Megérte. Szerintem kb 12 kocka van a hasa helyén. De most ettől a résztől eltekintve, szerintem sikerült hoznia Jacob karakterét, hiteles volt számomra. De igazából anniyra nem tudtam koncetrálni a játékára, mert vagy a hasa vagy a háta, vagy a karja elvonta a figyelmemet. Tudom, hogy csak 17éves, de akkoris. Nem bírtam ki, szexikus:D
Edward. Keveset szerepelt, mikor épp igen, akkor meg szenvedett... Nem gáz, mert az nagyon megy Robnak. Bár őszintén szólva, nekem volt pár olyan rész mikor nem igazán értettem, hogy most milyen érzelemet akar kifejezni. De lehet csak azért, mert az én hisztis fejem hasonlít az ő szenvedősére, és mivel mindenki magából indul ki, én összezavartam magamat. Amúgy Rob sokat fejlődött az első részhez képest. A járása olyan, mint ha nem három napja tanult volna meg két lábon járni (de lehet ez csak annak köszönhető, hogy ahányszor az egész testét látjuk, akkor épp lassított felvételen jelenik meg...) A fight scene is rendben volt, bár ez inkább Daniel Cudmorenak köszönhető, Roban csak feküdnie kellett szinte:D Az felfestett hasfala viszont mindent vitt. Annyira látszott, hogy ilyen kis takarmány teste van, mikor zihált...De attól én még nem adtam volna rá azt a piros köpenyt... Jó volt látni azt a girnyó valóját:D És amúgy valaki magyarázza már el, hogy mi az élet történt Edward ruházatával ebben a részben??? Egy öreg papa hord ilyen zakót, mint ami rajta volt a filmben. Jó, értem én hogy 109 éves, de elvileg 17nek néz ki!!!Akkor meg?

Bella. Kristen Stewart vitte a hátán a csapatot. Mikor ült a székben és múltak a hónapok (az a rész, ami meari szerint nem igazán kreatív, szerintem meg eszméletlen jó), mikor éjjel sikít álmában, vagy a breake up scenenél az arca ('That changes things...a lot...'), Komolyan elbőgtem magam. Sokan kritizálták (karaktert magát is), hogy ez első részben csak szenved és hogy ez milyen uncsi. Nem tudom, akkor most ehhez ők mit szólnak... Tömény fájdalom, ami sugárzik ebből a lányból... Könnyek nélkül megoldva. Veszettül tehetséges. Lehet őt utálni (nem tudom hogyan, de biztos van aki képes rá), de a munkáját el kell(ene) ismerni. Tudnék róla még ódákat zengeni, de most inkább nem teszem.

Chris Weitz. Ötletes, nagyon jó meglátásokkal. Akadt pár jelenet, amit én nem így oldottam volna meg, de összeségében remek munkát végzett. A könyvhöz, ammeniyre lehetett hű maradt, sőt, helyenként inkább javított rajta. Nagyott dobott a filmen, hogy a párbeszédek nem olyan száraz maszlagok voltak, mint a Twilightban, hanem helyett kapott a humor is. (Mert valljuk be, a 17éves generáció nem olyan búval b@szott,mint az az első rész alapján tűnt.)
A reklámokat is ügyesen megoldották: Edward és a Volvoja, Bella Cannon fényképezője, a mozinál a Burger King embléma, a repülő pedig jólláthatóan Virgin America. Ami egyrészt vicces, mert Bella egy Virgin gépen...na mindegy...:), másrészt meg a Virgin America csak Amerikán belül működik, Olaszországba a Virgin Atlantic vitte volna őket (nem, ezt nem magamtól tudom->twitter). Azt pedig ha nézitek a filmet, figyeljétek meg, hogy a gézdarabok, amiket Carlisle felgyújt, egy szívet formáznak...elvileg)

Összeségében:
A film vizuális részeire jönne úgy 8 pont a 10ből (ahogy a vízbeugrós részek kinéztek - Sam, Victoria, Bella - az szerintem gány volt, egyéb mínusz: a parókák, Rob festett hasfala)
Az audio rész nálam simán 10pont lenne, ha a score nem lett volna ennyire félresikerült... A soundtrackre felkerült dal alapján azt hittem Desplat simán lenyomja Carter Burwellt, de tévedtem. Nekem nagyon nem jött be. Maga a soundtrack viszont zseniális, úgyhogy legyen 9 pont.

Summázva: Nálam ez a film 8 csillagot ér a 10ből. (Ha nem olvastam volna a könyvet, elsőre tuti nem tudtam volna követni, illetve logikátlannak tűnt volna itt-ott...) És Alice víziója a vámpír Belláról...epic fail...ha azt valaki végig tudta nézni röhögés nélkül...hát gratulálok, felnézek rá:D

1 megjegyzés:

  1. *eyecandy*

    Egyébként Kristen éjszakai gyötrődéséhez annyit, hogy az nekem is tetszett, azt ügyesen adta elő.
    Az évszakok múlását meg azért írtam, hogy nem túl ötletes, mert már lőtték el így, ha nem is ebben a konkrét formában, de azt tökéletesen szemléltette amit mondani akartak vele. :)

    VálaszTörlés