2009. november 28., szombat

Glee

Mivel anibani ismét twi-related stuffal borzolta a nagyérdemű közönség kedélyét, szükségesnek éreztem (amolyan arányt-javítandó) valami MÁSSAL előállni. És a 'más' alatt most nem a homoszexualitást értem (bár ez is jelen van részben), hanem a Gleet. Ami -jobb szó híján- más, mint a többi sorozat.

A story röviden: Mr. Schuester (az igen cuki spanyol tanár) újraéleszti a suli énekkarát. Kezdetben csak a lúzerek tagjai, aztán ilyen-olyan módon belekeverednek a menők (focisták, csírlíderek). Céljuk közös: megnyerni a sectionalst. A megvalósítás útján hol segíti, hol gátolja őket a csírlíding kócs Sue Sylvestre( akit nem más, mint Jane Lynch alakít, aki egyszerűen zseniális).

Igazából bizonyos szinten semmi extrát nem mutat a Glee (sablon karakterek, sablon problémái, klisé klisé hátán, sztereotípiák és azok megcáfolása), valahogy mégis kitűnik. Olyan, mintha a Gimiboszit, az Amerikai pitét (hopp, mégis kapcsolódik a New Moonhoz: Hello Chris Weitz!xD) és a High School Musicalt összekeverték volna egy sorozattá. Engem mégis meggyőzött: van benne eyecandy (Finn, Puck és egyeseknek Mr. Schuester is), jó hangok (Rachel, Mercedes), homoboy (Kurt), japólány -vagy kínai, vagy koreai....tudja tök, én nem tudom őket megkülönböztetni (Tina), zseniális arc (Sue és nekem Emma is)...Folytathatnám a sort, de nem teszem.

És ha már énekkar, mindenképpen említést kell tenni a zenéről is. Nem kell attól tartani, hogy szereplőink csak úgy fogják magukat és dalra fakadnak kifejezendő belső érzéseiket (volt erre is példa, de nem jellemző), ők a próbákon/fellépéseken énekelnek. De hogy miket, az valami zseniális. Az utóbbi 20-30 évből válogatva dalokat, olyan mash upok készülnek, hogy az MTV is megirigyelhetné az ötleteiket.Régen elfeledett dalokat tálalnak fel új hangszereléssel, néha annyira, hogy gondolkodnom kell, hogy mi az, pedig szinte egytől egyig populáris, egész nap nyomja a rádió dalokról van szó.
div>


Remek.Ennyi (az annyi xD).



4 megjegyzés:

  1. Á, ez a tánc :D Ha nekik megy, mi is meg tudjuk csinálni!! Amúgy meg annyi jót olvastam már erről, meg Jane Lynch de nemtom magam rávenni egy zenéstáncos sorozatra, annyira kísért az High School Musical emléke... :)

    VálaszTörlés
  2. ne kísértsen, mágneska!! ez télleg nagyon klassz, nézzél meg 1-2 részt, tetszeni fog ;) A spanyoltanár meg cukééé :D:D

    VálaszTörlés
  3. jó, anibanira nem kell feltétlenül hallgatnod, mert ő vampire diariest néz...önszántából:D ez mindent elmond...xD de amúgy megéri bepróbálni szerintem...ha túl zekefronos neked,dobhatod is egyből:D

    VálaszTörlés
  4. @csokis Nemszólnékbe! Te is nézted, na. És otthon meg nem volt más (koliban még bízok...), ennyit csak elnézhetsz a kripli nekem :D (És kifejezetten jól elszórakozgattam rajta.. A VÉG!)

    VálaszTörlés